مطالب مهم علمی و طب سنتی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

حساسترین عضو بدن چشم است که می تواند 10 هزار رنگ را تشخیص دهد.

 

نوزادان تا 8 ماهگی دنیا را سیاه وسفید می بیند.

انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی دو پا راه می رود ودر طول روز به طور متوسط 20 هزار قدم بر می دارد یعنی 7 میلیون قدم در سال. در 70 سالگی تعداد این قدمها به 500 میلیون می رسد یعنی 500 هزار کیلومتر راه رفته.

 

با این محاسبات می توان نتیجه گرفت که هر فرد در طول زندگیش می تواند 9 بار کره ی زمین را دور بزند و با پای پیاده به کره ی ماه برود با توجه به اینکه فاصله زمین تا ماه 390 هزار کیلومتر است .....

بدن انسان به وسیله ی پوشش شگفت انگیزی محافظت میشود این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت 30 میلیون میکروب روی آن مینشیند و 29 میلیون آن کشته میشود و پس از 2 ساعت از این 30 میلیون فقط 7 هزار تای آن باقی می ماند.

 

در بدن انسان بین 2 تا 4 میلیون نقطه ی درد و جود دارد که حساسیت آن نسبت به موقعیت پوست بدن فرق دارد. بدن انسان قدرت مقاومت شگفت انگیزی دارد و می تواند گرمای 44 تا 45 درجه را تحمل کند و حتی اگر به تدریج گرم شود در فضای خشک می تواند 150 تا 160 درجه حرارت را تحمل کند و بالاترین میزان برودت که بدن قادر به ایستادگی در برابر آن است 27 درجه زیر صفر است.

 

انسان می تواند 52 روز تنها با خوردن آب زنده بماند.

 

فاصله بين مچ دست تا ارنج برابر با طول كف پا است .

قلب شما روزي ۱۰۱۰۰۰ بار ميتپد.

دهان شما روزي يك ليتر بزاق توليد ميكند .

به طور متوسط هر انسان ميتواند يك دقيقه نفس خود را حبس كند ركورد اين ماده در جهان ۷.۵
دقيقه است.

به طور موسط شما روزي ۵۰۰۰ كلمه صحبت ميكنيد كه ۸۰٪ ان با خودتان است. !

در ۱۵۰ سال گذشته ميانگين قد افراد در كشور هاي صنعتي ۱۰ سانتي متر رشد داشته است .

از دست دادن تنها ۱٪ از اب بدن موجب تشنگي ميشود.

مردان روزي ۴۰ و زنان روزي ۷۰ تار مو از دست ميدهند.

يك انسان ۸ ثانيه بعد از قطع گردن به هوش ميماند.

عضله اي كه به شما امكان چشمك زدن ميدهد سريع ترين عضله بدن است شما به طور
متوسط ۱۵۰۰۰ بار در روز چشمك ميزنيد.زنن دو برابر مردان چشمك ميزنند .!!

حدود ۱۳٪ مردم چپ دست هستند . اين رقم در گذشته ۱۱ ٪ بود .

ناخن هاي دست ۴ برابر سريعتر از ناخن هاي پا رشد ميكنند .

حدودا دو سوم وزن بدن از اب تشكيل شده است .۹۲٪ خون ۷۵٪ مغز و۷۵٪عضلات از اب
تشكيل شده اند .

 

 

 

 

برای افزایش اعتماد بنفس لباسی به این رنگ بپوشید
باشگاه خبرنگاران: استفاده از رنگ های مردانه مثل رنگ سرمه ای و مشکی باعث احساس اقتدار می شود که در نتیجه اعتماد بنفس را ایجاد می کند.
دکتر ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: رنگ ها تاثیر روانشناسی دارند؛ مثلا رنگ یشمی احساس قدرت می دهد، خاکستری بی تفاوتی ایجاد می کند، قرمز احساس پرخاشگری و آبی آرامش را فراهم می کند.

وی توصیه کرد: از رنگ های متضاد نیز استفاده شود، رنگ های سرمه ای یا مشکی در دراز مدت، موجب ایجاد احساس درماندگی در فرد می شود.

 

دکتر ابراهیمی مقدم اضافه کرد: رنگ های تیره گرمای بیشتری هم دریافت می کنند بطور مثال اگر در گرما پیراهن سفید بپوشید نور را برمی گرداند و شما کمتر احساس گرما می کنید. تصور کنید در دو اتاق با دمای یکسان قرار گرفته اید که در یکی از رنگ های گرم و دیگری از رنگ های سرد استفاده شده است. شما در اتاقی که رنگ گرم در آن استفاده شده 2 یا 3 درجه احساس گرمای بیشتری خواهید کرد! گاهی رنگ ها جنبه فرهنگی هم پیدا می کنند به عنوان مثال در هندوستان مردم موقع عزاداری رنگ سفید برتن می کنند!

وی در پایان توصیه کرد: با این حال زیاد از رنگ های تیره استفاده نکنید. دقت کنید که رنگ تیره ای که انتخاب می شود ممکن است رفتار طرف مقابل با شما را غم انگیز و دلسردکننده کند و احساس افسردگی بوجود آورد.

 

 

مصرف ماست همراه این غذا ممنوع

مصرف ماست همراه این غذا ممنوع
جام جم آنلاین: هدف اصلی از خوردن غذاها استفاده از مواد مغذی و قابل جذب آنهاست اما بعضی از عادات غذا خوردن بر عکس عمل می کند برای مثال: بعضی از غذاها را نباید با ماست خورد مثل ...

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران،گفت:اما عادات ناصحیح و همراه کردن بعضی از آنها با هم قدرت جذب را کاهش می‌دهد،به طوری که مصرف ماست

 

همراه با غذاهای گوشتی از جمله آنهاست.

دکتر احمدرضا درستی با بیان این مطلب گفت:ماست از جمله لبنیاتی است که برای بدن لازم و ضروری است،در عین حال گوشت نیز با پروتئین و ویتامین 12 B موجود در آن از جمله مواد مورد نیاز انسان است اما در صورت مصرف همزمان این دو با هم،میزان جذب آهن توسط بدن کاهش می‌یابد.

 

وی دلیل این امر را یکی بودن ناقل آنها عنوان کرد و افزود:خوردن گوشت و ماست با هم موجب می‌شود میزان زیادی کلسیم و آهن وارد بدن شود اما میزان جذب آن کمتر از میزان وجود آنها در غذا و بدن بوده و میزان جذب آنها بسیار کمتر خواهد شد.

دکتر درستی توصیه کرد: حتی‌الامکان باید یک ساعت پس از مصرف غذای گوشتی،ماست خورده شود و یا اگر به هر دلیلی امکان خوردن ماست ساعاتی بعد از مصرف غذا نیست بنابراین بهتر است ابتدا غذا صرف شود و سپس در اتمام غذا،ماست بخورید.در نهایت نیز اگر کودکان یا افرادی که نمی‌توانند هر کدام از آنها را به تنهایی مصرف کنند خوردن هر دو ماده با هم منع نمی‌شود

 

بوئیدن گل نیلوفر و مالیدن جوشانده گل بنفشه بر سر و بر شقیقه ها مفید است.
برای داشتن خوابی راحت و آسوده و درمان اختلالات خواب، توصیه می‌شود که کاهو، زعفران، کدوتنبل، گشنیز، بابونه و ترخون مصرف شود.

علی حسینی، متخصص طب سنتی راه درمان بی خوابی و داشتن خوابی راحت را از دیدگاه طب سنتی این گونه اعلام کرد: برای رفع بی خوابی مصرف گشنیز بسیار موثر است.همچنین کدوتنبل نیز سرشار از ویتامین A است و شیره تخم کدو همراه با شیر یک مسکن محسوب می شود. وی ادامه داد: کاهو نیز سرشار از ویتامین A، B،C است و به دلیل داشتن مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم ،منگنز، ید، روی و مس در رفع بی خوابی موثر است.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین بهتر است فرد بی خواب در مکانی تاریک و کم نور بخوابد و کمی گلاب در آن محل پاشیده شود. حسینی ادامه داد: مصرف غذاهایی مثل آش جو، آش کدو و کاهو و هویج مناسب است.همچنین می‌توان زعفران و دارچین را بر پیشانی گذاشت. وی افزود: دم کرده گل بیدمشک نیز روزانه دو تا سه فنجان مصرف شود چرا که اعصاب را  آرام و خواب را زیاد می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: گیاه ترخون نیز از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند. این گیاه همانند یک آرام‌بخش عمل می‌کند. حسینی تصریح کرد: دم کرده گیاه خرفه نیز برای رفع بی خوابی و راحتی اعصاب موثر است.همچنین جوشانده برگ گشنیز، کاهو، زعفران و برگ شقایق، به صورت ماساژ سر توصیه می شود.

وی افزود: بوئیدن گل نیلوفر و مالیدن جوشانده گل بنفشه بر سر و بر شقیقه ها مفید است. همچنین می‌توان از گیاه بابونه استفاده کرد چون به آرام‌بخشی شهرت دارد. این گیاه حتی برای کودکان مفید و بی‌ضرر است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397 | 1:20 قبل از ظهر | نویسنده : افشین تهرانی .نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.